De zomer staat voor de deur

Kerkstraat Blankenberge

Blankenberge en Uitkerke zijn er klaar voor. De toeristen zijn meer dan welkom in onze badstad in volle vernieuwing. Fase één van de stadskern is achter de rug, het stationsgebouw krijgt vorm, het parkeergebouw – al hadden we dat liever ondergronds gezien - is open en heeft reeds zijn nut bewezen. Met vernieuwde speelpleinen, een jeugdhuis, een skatepark dat zijn voltooiing nadert en een digitale inschrijving voor de speelpleinwerking wordt de jeugd uiteraard ook niet vergeten. De handelaars en nieuwe investeerders kunnen na de zomer terecht bij een efficiënt ondernemersloket en een immer aangroeiende groep senioren kan rekenen op een degelijke seniorenwerking.

De krijtlijnen voor Blankenberge-Uitkerke werden uitgetekend en de prioriteiten vastgelegd. Zwembad, mobiliteitsplan, het verder afwerken van de binnenstad, het stationsplein en toerismebureau, de Q8-site, enzovoort… Zowat iedereen vaart wel bij deze projecten. En… we blijven niet bij de pakken zitten, ondanks het feit dat anderen, meesters als ze zijn in het trachten te bespelen van de publieke opinie, het tegendeel trachten aan te tonen. Met minder meer realiseren is de boodschap, elke euro wordt opnieuw geïnvesteerd zonder bijkomende schulden, de lopende leningen worden integendeel stelselmatig afgebouwd.

Nu maar hopen dat het weer meezit en het een zonnige en deugddoende vakantie wordt, onze stad en haar inwoners kunnen er alleen maar goed bij varen.