N-VA-dames trakteren kansarme kinderen met speelgoedpakket

Op 29 oktober 2015, over deze onderwerpen: Activiteiten, Lokaal sociaal beleid - OCMW
N-VA-dames Blankenberge

Twee Blankenbergse scholen mogen samen 63 leerlingen uit minder begoede gezinnen een pakket aanbieden geschonken door de N-VA-dames Blankenberge.

Eerder deze maand organiseerde de N-VA-dames voor het eerst een kaasavond voor het goede doel."De benefietavond en daarnaast nog wat sponsoring bracht in totaal 1.150 euro op" zegt voorzitster Yvette Demetter. "Dit bedrag hebben we gespendeerd in de aanschaf van aankoopbonnen voor schoenen en kledij. Samen met de grote hoeveelheid speelgoed dat we binnen kregen hebben we alles verdeeld over verschillende pakketten op maat van gezinnen in onze stad die dit goed kunnen gebruiken."

Voor de verdeling van de pakketten doen de N-VA-dames beroep op de scholen in Blankenberge. "Het is zo dat we zelf niet weten bij welke kinderen de pakketten terecht komen", zegt de voorzitster. "Twee scholen waren bereid ons een lijst te geven, zonder namen weliswaar, met de samenstelling van de gezinnen die het wat moeilijker hebben. Aan de hand van deze informatie, het aantal kinderen in het gezin en hun leeftijd, hebben we de pakketten met speelgoed en aankoopbonnen samengesteld. Het zijn de scholen zelf die instaan voor de verdeling ervan."

Het bestuur van de N-VA-dames Blankenberge wenst langs deze weg nog eens iedereen
te bedanken die zijn steentje heeft bijgedragen voor het welslagen van dit initiatief.