N-VA Blankenberge wil geen extra 3 miljoen voor nieuw zwembad

Op 12 oktober 2017

N-VA Blankenberge heeft vandaag met verbazing het nieuws in de krant moeten vernemen dat het nieuwe zwembad 3 miljoen meer zal kosten dan eerder geraamd. Coalitiepartner Open VLD neemt daarbij de vlucht vooruit.

“In het huidige stadium diende er geschrapt en keuzes gemaakt te worden net om te vermijden dat we ruim boven het budget zouden uitkomen. Wij zijn het dan ook niet eens met het standpunt dat dit zwembad zo maar drie miljoen meer mag kosten dan voorzien”, zegt eerste schepen Daphné Dumery.

Het huidige bestuur heeft er alles aan gedaan om schulden af te bouwen. Het zou dan ook onverantwoord zijn om opgebouwde kasreserves aan dit ene project volledig te besteden met daarbovenop bijkomende leningen waardoor alle financiële inspanningen teniet worden gedaan. Een zwembad van 13 miljoen euro is niet wat de badstad nodig heeft, reageert de Blankenbergse N-VA-afdeling verbolgen.

“Met N-VA in het bestuur komt er een zwembad op maat van Blankenberge. Wij zijn voor een functioneel zwembad waar zwemmen en sport centraal staan. Een meerkost ten gevolge van een toekomstige aanbouw van een sportzaal is nog te verantwoorden, maar een uitgebreid talasso gedeelte is leven boven onze stand. Dit werd al meermaals duidelijk gemaakt aan Open VLD. We gaan hier met de burgemeester een ernstig gesprek over voeren”, zegt eerste schepen Daphné Dumery.