Aanvraag conform artikel 3 van het huishoudelijk reglement Raad voor Maatschappelijk Welzijn. Indiening aanvullend agendapunt op de Raad voor Maatschappelijk Welzijn dd. 21 maart 2023. Wissel volgorde raden

Op 16 maart 2023

Namens de N-VA fractie in de gemeenteraad van Blankenberge
Aan de Algemeen Directeur,
dd. 16/03/2023

Toelichting:
We stellen maand na maand vast dat de agenda van de Raad voor Maatschappelijk Welzijn zo goed als leeg blijft. Een jammerlijke vaststelling in een tijd van crisis en financiële onrust. We zien geen initiatieven vanuit dit bestuur om de vele belanghebbenden in onze stad tegemoet te komen.
Deze vaststelling is des te pijnlijker daar deze raad op het einde van een meestal lange avond nog snel de revue passeert, wat nog meer een sfeer schept dat dit slechts een futiliteit is. Ons inziens wordt deze raad niet naar waarde ingevuld en is er geen intentie om effectief de overduidelijke noden in onze stad te behartigen.
Om de erkenning van de moeilijke realiteit voor vele Blankenbergenaars te onderstrepen alsook het signaal te geven dat we de sociale thema’s effectief vooraan op de agenda willen zetten, stellen we graag voor om vanaf de volgende zittingen de Raad voor Maatschappelijk Welzijn eerst te behandelen om vervolgens de gemeenteraad te agenderen. Zo krijgt het thema alvast formeel een plaats op het voortoneel.
We hopen dat de voltallige gemeenteraad het belang hiervan kan bekrachtigen zodat we samen een signaal kunnen geven aan onze bevolking.

Voorstel van beslissing:
1. De gemeenteraad geeft opdracht aan het college van burgemeester en schepenen om de Raad voor Maatschappelijk Welzijn steeds vóór de gemeenteraad te agenderen.

Dennis Monte
Gemeenteraadslid