Bestekken in de provincie West-Vlaanderen worden te ruim geschat

Op 26 juni 2014, over deze onderwerpen: Beleid & financiën

West-Vlaanderen – N-VA West-Vlaanderen heeft aan de deputatie van de provincie West-Vlaanderen op de provincieraadszitting van 26 juni de oproep gedaan om de bestekken voor toekomstige projecten strikter te budgetteren. De bestekken worden op dit moment te ruim geschat. Provincieraadslid Nick Verwimp (Blankenberge) deed deze tussenkomst naar aanleiding van de toelichting bij de opdracht van werken betreffende de binneninrichtingen in het Zwin (Knokke).

Provincieraadslid Nick Verwimp (Blankenberge): “In het bestek van de binneninrichting van het Zwin wordt de buitenzitbank gebudgetteerd voor € 15.000. Wij vragen ons als fractie af of dit niet anders kan. Misschien iets minder modieus, artistiek maar naar comfort zal dit zeker geen probleem zijn. We moeten er in de toekomst over waken dat deze bestekken marktconform en scherper weergegeven worden.”

“Dit is geen alleenstaand voorbeeld. We stellen vast dat ook bij andere bestekken van andere projecten ramingen ruim geschat worden, terwijl meer marktconforme bestekken kunnen gebruikt worden, dat uiteindelijk ook minder geld zal kosten aan de provincie,” sluit provincieraadslid Nick Verwimp af.