Bezoekers moeten twee uur parkeertijd krijgen in blauwe zone

Op 15 mei 2018, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken, Verkiezingen 2018

Sinds januari 2018 is het nieuwe parkeerregime van kracht. De uitbreiding van de blauwe zone, waar bewoners van Blankenberge kunnen parkeren met een parkeerkaart, was één van de opvallendste wijzigingen.

Vandaag mogen bezoekers in de blauwe zone één uur parkeren met gebruik van de parkeerschijf. N-VA Blankenberge-Uitkerke pleit er nu voor om bezoekers de toestemming te geven er twee uur te parkeren.

Kurt Decleer (N-VA), lid verkeerscommissie: “We krijgen het signaal van de bewoners dat zij tevreden zijn met de uitbreiding van de blauwe zones. Maar als er familie of vrienden op bezoek komen dan is slechts één uur parkeren te kort. Dit leidt tot absurde situaties waarbij deze familieleden of vrienden om het uur hun blauwe schijf gaan verzetten.”

“Daarom stellen wij voor om deze regeling aan te passen naar twee uur parkeren met de parkeerschijf, zoals standaard omschreven in de wegcode . Deze regel zal veel meer aansluiten bij de realiteit maar zal toch geen effect hebben op de parkeerdruk in deze blauwe zone”, besluit Decleer.