Blankenberge vanuit de hoogte: reuzenrad aan de haven

Op 24 juni 2020

Blankenberge pakt deze zomer uit met een attractie die je naar ongekende hoogtes brengt. Een gigantisch reuzenrad brengt je naar een hoogte van 40 meter. Het staat garant voor een schitterend 360°-uitzicht over de haven en de binnenstad. Het reuzenrad wordt op dit ogenblik geplaatst. Vanaf 1 juli kan je tot en met 13 september genieten van eindeloze vergezichten.

Schepen voor Lokale Economie en Middenstand, Benny Herpoel: “Het reuzenrad komt er op het Vuurtorenplein. Niet toevallig werd deze locatie gekozen. Het past in ons spreidingsplan om de centrumstraten deze zomer te ontlasten van grote drukte. Mensen die naar de westelijke kant van onze stad komen (de havenbuurt) zullen alvast niet ontgoocheld zijn. Het reuzenrad komt vlakbij het pop-up Café De Mol en het overzetbootje dat de bezoeker van de ene kant van de haven naar de andere brengt. Ook Vertellementen aan de haven (nvdr. een activiteit waar sprookjes en legendes centraal staan ter hoogte van de Paravang en het Leopoldpark) zullen de havenbuurt opwaarderen. Daar zullen de vele handelszaken in de buurt sowieso een graantje van mee kunnen pikken.”