Blankenberge verwelkomt heel wat extra jobstudenten deze zomer

Op 26 juni 2020

Naar jaarlijkse gewoonte gaan er tijdens de zomermaanden heel wat jobstudenten aan de slag binnen diverse stadsdiensten van het Lokaal Bestuur. Ook deze zomer is dat het geval. Het Lokaal Bestuur is meer dan ooit de grootste werkgever binnen onze stad voor vaste werknemers, maar ook voor jobstudenten. Dat Blankenberge extra investeert in z’n jeugd blijkt uit het aantal jobstudenten.

Deze zomer schakelt het Lokaal Bestuur 357 jobstudenten in. Dat zijn er maar liefst 138 meer dan vorig jaar. Ten gevolge van de coronacrisis werd de nieuwe functie van coach in het leven geroepen. Deze groep coaches is goed voor maar liefst 125 jobstudenten.

“Ze worden ingezet om de bezoekers, tweedeverblijvers en inwoners te sensibiliseren om de veiligheidsmaatregelen rond het coronavirus te blijven naleven. De coaches kunnen ook ingezet worden in andere stadsdiensten, afhankelijk van de behoefte op een bepaald moment”, aldus Daphné Dumery, burgemeester.

Andere stadsdiensten waar de coronacrisis rechtstreekse invloed op heeft, zoals de strandreddingsdienst en de bijhorende EHBO-post, maar ook de jeugddienst met z’n monitoren in Speelberge, werven deze zomer ook extra helpende handen aan. Uiteraard werken er ook binnen allerlei andere stadsdiensten, net zoals andere jaren, verschillende jongeren.

Daphné Dumery: “2020 zal voor iedereen de geschiedenis ingaan als een bijzonder jaar. Een jaar waarin ook wij als Lokaal Bestuur moesten inspelen op de steeds veranderende noden. Zo werden er dus nieuwe functies in het leven geroepen, die nu heel wat werkzekerheid geven aan een grote groep jobstudenten. Bovendien zijn er veel jongeren die nu niet in de horeca of evenementsector aan de slag kunnen als jobstudent. Dat wij hen dan toch een boeiende zomer, met mooie verloning en goede werkuren kunnen bezorgen, geeft ons allen een bijzonder goed gevoel. We zijn ook aangenaam verrast dat zoveel jongeren binnen ons bestuur willen werken. Uiteindelijk is het mede door hun inspanningen, dat wij overal een goede dienstverlening kunnen garanderen.”