Cultuurcentrum blikt (voorzichtig) vooruit

Op 17 juni 2020

Traditiegetrouw lanceert het cultuurcentrum Blankenberge haar gloednieuwe cultuuraanbod nog vóór de start van de zomervakantie. Dit jaar stuurde de coronacrisis die plannen weliswaar in de war. Na een lange periode van onzekerheid, broeit er echter weer hoop én toekomstperspectief.

“We zijn er klaar voor”, klinkt het vastberaden bij schepen voor Cultuur Alfons Monte. “Na wekenlang onderhandelen, kunnen we tevreden bevestigen dat we het programma – met enig uitstel, maar met evenveel passie – eind augustus zullen lanceren.”

Achter de schermen wordt er intussen naarstig toegewerkt naar de geplande heropstart. De veiligheid van elke bezoeker staat daarbij voorop. Conform aan huidige voorschriften rond social distancing en cultuurbeleving, worden alternatieve presentatiemogelijkheden van voorstelling tot voorstelling bekeken.

Op de bekendmaking van het volledige programma is het dus nog even wachten, maar Monte licht reeds een tipje van de sluier: “Onze eigenste Billie Bentein zal het nieuwe seizoen aftrappen. Geflankeerd door de muzikanten van The Moonlovers en VRT-radiopresentator Herwig Verhovert, brengt ze een persoonlijke tribute aan pop- en funkicoon Prince.”

Intussen staat ook het compensatiebeleid aangaande de door het coronavirus afgelaste activiteiten stevig in haar voegen. In de voorbije weken is het cultuurcentrum nauw in dialoog gegaan met de getroffen gezelschappen en organisaties. Veel cultuuractiviteiten vonden een nieuwe datum. Zijn ticketkopers verhinderd of is de activiteit toch geannuleerd, dan wordt men hiervoor gecompenseerd. “We willen alle tickethouders danken voor hun begripvolle en afwachtende houding”, besluit Monte.