Dringend nood aan nieuw skatepark!

Op 4 november 2013, over deze onderwerpen: Jeugd, Jong N-VA

Jong N-VA Blankenberge – Uitkerke eist een nieuwe locatie voor het skatepark. 'Het huidige skatepark aan het station is in slechte staat. De skaters hebben nu geen exacte locatie waar ze hun skate-activiteiten kunnen laten doorgaan.' zegt jongerenvoorzitter Sharon Hamers.

Het huidige skatepark, gelegen aan het station, ligt er verloederd bij en zal met de komst van het nieuwe station sowieso verdwijnen. Om die redenen skaten jongeren nu op diverse locaties in onze stad, zoals bijvoorbeeld op het Leopold III-plein. Er kwamen al verschillende klachten van omwonenden. Er moet hoe dan ook een nieuw skatepark komen. En geen betere locatie dan de site van de belastingen gelegen in de Groenstraat volgens Jong N-VA Blankenberge - Uitkerke.

Er is absoluut nood aan een skatepark voor onze jongeren. Skaten blijft een populaire bezigheid onder jongeren. Een centrale plaats waar ze kunnen samenkomen is dan ook een must. De locatie in de Groenstraat, aan het belastinggebouw, lijkt ons het best. Want op die locatie zou niet enkel het jeugdhuis komen,  maar doordat het dicht bij de sportdoze zou zijn, wordt ook het sportieve karakter van het skaten erkend. Het lijkt ons dus logisch dat een nieuw skatepark op die site komt. We zien de komst van een nieuw skatepark het liefst zo snel mogelijk gerealiseerd, dat kan misschien door afspraken tussen de jeugdraad en de FOD Financiën.' besluit Sharon Hamers.