Indoorsporten terug mogelijk voor sportverenigingen vanaf 22 juni

Op 17 juni 2020

Vanaf maandag 22 juni kunnen sportverenigingen opnieuw terecht in de Farys mattenzaal en in Farys Sportdoze voor trainingen of competitie volgens de geldende maatregelen en protocollen.

Alle voorbereidingen werden getroffen om dit op een gestructureerde en veilige manier te laten verlopen. Zo werd voor elke sportinfrastructuur een circulatieplan uitgewerkt waarbij eenrichtingsverkeer van toepassing is en zijn de middelen om de noodzakelijke handhygiëne te verzekeren ter plaatse voorzien.

De uitoefening van contactsporten met effectief fysiek contact blijft verboden voor kinderen die ouder zijn dan 12 jaar. De fysieke afstand van 1,5 meter blijft de norm voor contacten, ook binnen sport. Voor -12-jarigen gelden deze minimale afstandsregels van 1,5 meter niet meer, dus ook niet voor sportactiviteiten. Kleedkamers en douches kunnen momenteel nog niet gebruikt worden.  Sportclubs die gebruik wensen te maken van de indoor sportaccommodatie dienen vooraf te reserveren via sportzalen [at] blankenberge.be.

“We zijn verheugd dat ook de binnensporten opnieuw hun werking kunnen ontplooien mits rekening te houden met de veiligheidsmaatregelen. Ondertussen worden ook alle voorbereidingen gedaan om ook het Farys Noordzeebad te openen van zodra we daarvoor de nodige toelatingen krijgen”, aldus schepen van Sport, Nadia Cloetens.