Mobiele pumptrack naast het skatepark

Op 22 maart 2021

Sinds het begin van de coronacrisis zijn we ons met z’n allen meer dan ooit bewust van het feit dat we onze sociale en sportieve activiteiten vooral in de buitenruimtes moeten plannen. Het Lokaal Bestuur Blankenberge zorgt daarom voor een nieuwigheid op sportief vlak: een mobiele pumptrack.

Een pumptrack is een parcours met hobbels en bochten die elkaar ritmisch opvolgen. Het circuit is geschikt voor BMX, mountainbikes, steps, skeelers en skateboards.

De pumptrack wordt vanaf het begin van de paasvakantie naast het skatepark aan de Koning Albert I-laan geplaatst en zal daar tot het einde van de zomervakantie blijven staan. De pumptrack is voor iedereen vrij toegankelijk van zonsopgang tot zonsondergang.

Schepen voor Sport Nadia Cloetens: “Blankenberge heeft heel wat toffe openbare ruimtes die we nu ook optimaal willen benutten, de locatie naast het skatepark leent er zich toe om extra aanbod in openlucht aan te bieden. In een periode met weinig sociaal contact met klasgenoten en vrienden zijn we dan ook zeer blij dat we jong én minder jong de kans kunnen geven om buiten te vertoeven en te sporten tijdens de mooiste maanden van het jaar. Pumptracks zijn tegenwoordig erg hip, ideaal dus om er als het ware een pop-upbeleving van te maken de komende periode.”