​Mondelinge vraag conform artikel 11 van het huishoudelijk reglement gemeenteraad over ‘stand van zaken Grote Markt’

Op 16 maart 2023

Aan de Algemeen Directeur,
dd. 16/03/2023

Wij zijn exact 4 maanden na de gemeenteraad van 15/11/22, dag waarop vanuit onze fractie de mondelinge vraag werd gesteld in verband de stand van zaken rond de Grote Markt. Meer specifiek ging het om de nieuwe plannen van het huidig bestuur, nadat de plannen van de vorige meerderheid werden afgeschoten en in de vuilbak werden gegooid.
Toen verklaarde de bevoegde schepen en ik citeer : “De procedure loopt, er is een marktbevraging door Farys die de leiding heeft in dit project en toevallig morgen, 16/11/22 (dag na de gemeenteraad), moeten de geïnteresseerde kandidaten zich melden om dan op 8 /12/22 een ingevulde vragenlijst binnen te brengen om dan, indien er gegadigden zijn, de gesprekken op te starten en verdere afspraken te maken.“
Aansluitend liet de schepen op de vorige gemeenteraad van februari 23 ook weten dat, het eindverslag van de marktbevraging op zich liet wachten en nu voorzien zou zijn voor 24/02/23.
Nu 4 maand later, herhaal ik mijn vraag en hadden onze fractie, de aangelanden en inwoners graag vernomen of er al schot in dit project is of dat het nog verder op de lange baan wordt geschoven.

Kathleen Haegeman Gemeenteraadslid