N-VA : “Blankenberge moet als moderne badstad mee met zijn tijd"

Op 10 september 2013, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Toerisme & evenementen

Sociale media maken een steeds groter deel uit van de mediabesteding van de Vlaming. De meeste steden en gemeenten spelen hierop in en informeren het publiek via moderne communicatiekanalen als Facebook en Twitter.

De stad Blankenberge heeft echter, in tegenstelling tot de lokale politiezone, geen officiële Facebookpagina en op de twitteraccount van de stad dateert de laatste tweet van meer dan twee jaar geleden.  Daar moet verandering in komen, vindt gemeenteraadslid Tom De Vos (N-VA), die de bevoegde schepen hierover zal ondervragen.

“De voordelen van het gebruik van sites als Twitter en Facebook zijn onder meer de kans tot rechtstreeks contact met de burgers en de bezoekers en de mogelijkheid om zonder mediafilter informatie over de stad en haar activiteiten en evenementen te verspreiden.” zegt De Vos.

“Het stadsbestuur heeft de mond vol van city marketing maar laat de sociale netwerken, gratis kanalen om de stad te promoten, links liggen.” aldus het gemeenteraadslid.

Ter vergelijking: de twitteraccount van Toerisme Oostende wordt gevolgd door niet minder dan 2375 personen en de gemeente Knokke-Heist heeft 843 volgers op twitter. Als we kijken naar onze stad dan stellen we vast dat de tweets van het casino gevolgd worden door 460 personen en die van de politiezone Blankenberge-Zuienkerke door 802 twittergebruikers.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is