N-VA Blankenberge-Uitkerke lanceert website veilig verkeer

Op 20 juni 2012, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken, Veiligheid

Verkeersveiligheid is een belangrijke bezorgdheid van iedereen. Daarom lanceert N-VA Blankenberge-Uitkerke  vandaag de website www.veiligverkeerblankenberge.be. Op deze website kunnen de inwoners en en-of toeristen onveilige verkeerssituaties signaleren en aangeven welke problemen prioritair dienen te worden aangepakt. Ook kunnen zij zelf mogelijke oplossingen formuleren. Dit moet tegen oktober van 2012 leiden tot een witboek ‘Veilig Verkeer Blankenberge’.

Verkeersveiligheid moet een prioriteit zijn voor een stad. Ieder ongeval is er een te veel. ” zegt N-VA-voorzitter Jan Cuyle. “Om het aantal verkeersslachtoffers drastisch terug te dringen moet de overheid waar nodig initiatieven nemen om de verkeersveiligheid te verhogen” vult bestuurslid Nick Verwimp aan. “N-VA Blankenberge wil hieraan zijn steentje bijdragen door het opstellen van een witboek ‘Veilig Verkeer Blankenberge’. Hiervoor roepen wij de hulp in van de bevolking om ons de zwarte punten in het verkeer te melden en mee te helpen denken over mogelijke oplossingen. Met deze inventaris gaat N-VA dan aan de slag om voor alle weggebruikers het verkeer wat veiliger te maken.” aldus Nick Verwimp