N-VA vraagt bijkomende fietsenstallingen aan station

Op 12 december 2013, over deze onderwerpen: Mobiliteit en openbare werken

Door de werken aan het Blankenbergse station is het aantal fietsenstallingen er gehalveerd. N-VA-gemeenteraadslid Linda Vierstraete vindt dat dit niet kan en vraagt de stad en de NMBS Holding gepaste maatregelen te nemen.

De fiets is voor velen het favoriete vervoermiddel voor korte afstanden’, zegt Linda Vierstraete. ‘Niet alleen is fietsen gezond, het zorgt ook voor een betere mobiliteit in onze badstad. Net daarom is het hemeltergend dat Blankenberge niet minder dan de helft van de fietsenstallingen schrapt voor de duur van de werken aan het station. Het gevolg hiervan is dat vele pendelaars hun fiets stallen waar het niet mag of noodgedwongen terug naar de auto gedreven worden. Daarom stellen wij voor dat de stad, in samenspraak met de NMBS Holding het nodige doet om opnieuw voldoende fietsenstallingen aan het station te kunnen aanbieden. Als men zich naar de toeristen wil profileren als fietsvriendelijke stad kan men misschien beginnen met de Blankenbergse fietser de infrastructuur te geven die hij verdient’ aldus het raadslid.