Speelpleinwerking Speelberge breidt leeftijdsgrens uit

Op 11 mei 2018, over deze onderwerpen: Jeugd, Verkiezingen 2018

Speelpleinwerking Speelberge breidt leeftijdsgrens uit

Vanaf de zomervakantie 2018 zijn alle kinderen welkom op Speelberge vanaf het jaar waarin ze 5 jaar worden tot en met het jaar waarin ze 14 jaar worden (geboren tussen 2004 en 2013). Hiermee breiden we de leeftijdsgrens van het jaar waarin jongeren 12 jaar worden uit naar het jaar waarin ze 14 jaar worden.

Sinds enkele vakanties merken we bij de oudste leeftijdsgroep een stijging van het aantal kinderen. De kinderen komen graag naar het speelplein voor hun vrienden en het sociaal contact.

Maar ook op vraag van ouders naar speelpleinwerking voor +12-jarigen, willen we onze speelpleinwerking openstellen tot het jaar waarin de jongeren 14 jaar worden.

De leeftijdsgrens wordt vanaf deze zomer uitgebreid tot de leeftijd waarin men 14 jaar wordt. Er worden aangepaste activiteiten voorzien afgestemd op de leefwereld van de doelgroep. Op het programma staan alvast een bosspel, kookactiviteit, stadspel,… Deze leeftijdsgroep zal ook een eigen plekje krijgen om te ‘chillen’.

Daphné Dumery, schepen van Jeugd: “Niet alle beginnende tieners zijn er klaar voor om tijdens de vakanties alleen thuis te blijven. Daarom gaan we graag in op de vraag van ouders. Wel met een aangepast aanbod op maat van tieners. Het kan enkel slagen als zij het aantrekkelijk, zeg maar cool vinden.”