Uitstraling en promotie Serpentarium kan stukken beter

Op 1 maart 2018, over deze onderwerpen: Economie en ondernemen, Toerisme & evenementen
Serpentarium

Het Serpentarium als indoor-activiteit is van groot belang voor onze badstad. Bij minder goed weer blijft nog steeds één van de leukste belevenissen voor de ganse familie. Op dit moment laat de uitstraling echter een desolate indruk na en dat moet beter.

Reptielenzoo Serpentarium in Blankenberge, die sinds 2009 deel uitmaakt van de vzw Koninklijke Maatschappij voor Dierkunde Antwerpen, die o.a. ook de Zoo van Antwerpen en het dierenpark Planckendael onder haar hoede heeft, doet het goed. De besparingen op de huur en personeelskosten werpt zijn vruchten af. Het boekjaar 2016 kon worden afgesloten met 45.701 bezoekers. Vorig jaar kwamen er ook heel wat opmerkelijke dieren bij. Enkel positief nieuws dus, maar volgens N-VA Blankenberge-Uitkerke kan beter.

“Uitbater Marnix Croes en z’n medewerkers leveren fantastisch werk waardoor een bezoek aan het Serpentarium een belevenis blijft voor jong en oud”, zegt N-VA-gemeenteraadslid Linda Vierstraete. “Minpuntje is echter de uitstraling naar buiten toe. De constructie op de Zeedijk ter hoogte van het Serpentarium, wat het visitekaartje zou moeten zijn, laat een verwaarloosde indruk na bij de passanten en nodigt niet echt uit om binnen te gaan. De promovlaggen bijvoorbeeld zijn hoogdringend aan vervanging toe. Als we het bezoekersaantal verder willen optrekken, dan zal er een serieus tandje moeten worden bijgestoken.”

Gemeenteraadslid Linda Vierstraete, die een zitje heeft in de beheerraad van de vzw KMDA, heeft ondertussen gevraagd om de tot op de draad versleten vlaggen nog voor de aanvang van de paasvakantie te vervangen. Op de jaarlijkse Algemene Vergadering, die doorgaat in april, zal ze pleiten opdat er meer promotie zou worden gemaakt voor het Serpentarium.

Hoe waardevol vond je dit artikel?

Geef hier je persoonlijke score in
De gemiddelde score is