Woonloket als adviserend en centraal aanspreekpunt

Op 2 oktober 2018, over deze onderwerpen: Afdelingsnieuws, Verkiezingen 2018, Woonbeleid
Woonloket als adviserend en centraal aanspreekpunt

N-VA Blankenberge denkt na over de idee van een toekomstig 'woonloket' of 'woonwinkel' waar burgers terecht zouden kunnen voor onafhankelijk advies over woonsubsidies, (ver)bouwen, energiesnoeiers, inschrijvingen, private huur, leegstand, verkrotting, etc.

“Indien we efficiënt willen werken en qua administratie toegankelijkheid willen stimuleren, moeten we streven naar één centraal loket waaronder alles valt wat betreft huisvesting. Een plaats waar onze inwoners terecht kunnen met al hun vragen. Idealiter zouden loketmomenten voorzien kunnen worden onder de dienst stedenbouw”, stelt Kathleen Haegeman, gemeenteraadslid voor N-VA en ondervoorzitter van de Sociale Huisvestingsmaatschappij Het Lindenhof.

Het 'woonloket' zou hét aanspreekpunt kunnen worden voor eigenaars, huurders en verhuurders zodat er een optimale samenwerking komt tussen de lokale woonactoren. Met name tussen de stad, OCMW, Sociaal Verhuur Kantoor, Sociale Huisvestingsmaatschappij.